sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Loma loppusuoralla

Kuvat otettu kaikki kännykällä....

Täällä, kuten monessa muussakin perheessä on tällä viikolla vietetty syyslomaa. Ja paljon siihen on mahtunutkin! Alkuviikosta suunnattiin esikoisen ja siskoni sekä hänen lastensa kanssa kylpylään Imatralle, Holiday club Saimaaseen. Pikkusiskon oli alunperin tarkoitus tulla mukaan, mutta hän oli niin röhäinen, että oli pakko jättää isänsä ja anopin huomaan.

Reissu oli todella onnistunut ja sisälsi polskimista allasosastolla kolmeen otteeseen [minäkin uskaltauduin molempiin liukumäkiin!], keilausta, biljardia, herkuttelua ja vähän ulkoiluakin Saimaan rannalla. Hotellin oli todella siisti, ihmisiä oli juuri sopivasti, ruoka oli hyvää niin aamupalallakin kuin ravintola O'Leary'sissä, jossa söimme maanantai-iltana. En voi kuin suositella paikka ja todeta, että tuonne menemme taatusti toistekin. Jotain kertonee sekin, että siskoni oli tuolla nyt kolmatta kertaa, ja sanoi, että neljännenkin kerran voisi lähteä! Kotimatkalla kävimme myös Lappeenrannassa laittamassa mummimme haudan syyskuntoon.

Sain itsenikin sairastumaan reissussa, joten keskiviikko meni hyvin pitkälle köllötellessä sisällä. Torstaina kävimme kaupungilla täydentämässä ulkovaatevarastoa ja perjantai oli ihan kirjasto- ja kauppapäivä.

Eilen sitten heräsimme pojan kanssa kukonlaulun aikaan, ja suuntasimme kummityttöni ja vanhempieni kanssa Helsinkiin. Ensin kävin lasten kanssa Helsinki International UB Horse Shown lasten matineassa. Muistui kyllä taas elävästi mieleen lapsuus, jolloin kävimme ystäväni kanssa ainakin 4-5 vuotena kaikki näytökset, kannustimme idoliamm Pierre Durandia ja kolusimme näytteilleasettajat tarkkaan... :) HIHSistä menimme Luonnontieteelliseen museoon. Itse olen käynyt tuolla muistaakseni noin 20 vuotta sitten viimeksi ja poika 2 vuotta sitten. Molemmat muistimme monen monia asioita noilta käynneiltä, mutta silti löytyi kaikenlaista uutta. Todella mukava reissu sekin! Pikkusisko täytyy kyllä viedä myös tuonne, ehkäpä ensi vuonna? :)
Museoreissun jälkeen etsimme ruokapaikan, shoppailimme ihan hiukkasen (angry birds - kauppa Kampissa ja minun ensivisiittini Granitiin. Jotain pientä sieltä löytyikin, mutta siitä myöhemmin) ja lähdimme porhaltamaan kotia kohti, sillä meidät oli miehen kanssa kutsuttu istumaan iltaa ystäväpariskunnan luo. Tarkoitus oli käydä Helsingissä Laterna Magicassa, sillä siellä on mm. siskoni keramiikka esillä nyt, mutta se oli juuri ehtinyt mennä kiinni... Harmillista, mutta menkää te paikalliset käymään siellä! :)

Nyt lähdemme kohta serkkupojan synttäreille, ja sittenhän tämä loma alkaakin olla ohitse... Mukava loma, oikea l o m a!